FANDOM

Вже не раз казали, що адміністратор – це лідер вікі-спільноти. Це важливий і відповідальний статус, але, дійсно, не кожен може бути лідером: комусь не вистачає вікі-досвіду, іншим – особистих якостей, третім – вміння взаємодіяти з користувачам. Що ж робити, якщо користувач зі статусом адміністратора, на вашу думку, не справляється зі своєю роллю на вікі?

Найбільш проста відповідь на це питання, якщо вікі була створена недавно і знаходиться на початковому шляху розвитку. Засновник вікі автоматично отримує статус адміністратора, не проходячи при цьому ніякого «тестування на профпридатність», тому він часто виступає як диктатор, одноосібно приймаючи рішення і призначаючи на статуси адміністраторів знайомих користувачів. В цьому випадку вам краще «проголосувати ногами» і створити свою альтернативну вікі. Якщо ви впевнені в своїх силах, то вам не складе великих труднощів створити якісний проект, який, безсумнівно, приверне більше уваги, ніж проект з адміністратором-диктатором.

Якщо ви перебуваєте на великій і розвиненій вікі, то для того, щоб впоратися з поганим адміністратором, вам потрібно заглянути в локальні правила вікі. На таких вікіпроектах, зазвичай, існують процедури по зняттю з користувача статусу адміністратора. Навіть якщо подібна процедура не така проста, вона врівноважується тим, що і стати адміністратором на такий вікі досить складно. Тому на великих вікіпроектах зняття статусу адміністратора з користувача – рідкісне явище, і відбувається воно, в більшості випадків, через неактивність адміністратора, а не через його дій.

Між новими і великими вікіпроектами знаходяться активно зростаючі вікі, яким ще належить знайти індивідуальність і дружні вікі-співтовариства. Вони вже мають вагомий багаж якісних статей, створених, в тому числі і вашими особистими зусиллями, тому екстрено залишати таку вікі не має сенсу. Що ж робити з поганим адміністратором в такій ситуації?

Насамперед ви повинні запитати себе особисто: «Чи тільки у мене є проблеми з цим користувачем?» Можливо, ви насправді єдиний користувач на вікі, хто негативно ставиться до адміністратора, і, можливо, джерело проблеми в вас, а не в адміністратора.

Якщо ж ви відчуваєте підтримку своєї позиції з боку користувачів вікі, то наступним кроком буде ввічлива і спокійна розмова з адміністратором вікі. Викладіть йому своє бачення проблеми, спробуйте виробити збалансоване рішення, попросіть інших користувачів висловитися в цьому обговоренні (але не влаштовуйте «повені»). Доброю ідеєю буде запросити якогось користувача з нейтральною точкою зору, щоб він пішов за дискусією. Ваша мета – спробувати вирішити конфлікт без застосування крайніх заходів. Найважливіше – не використовувати спілкування виключно як засіб для переходу до наступного кроку; пам'ятайте, що адміністратор – такий же користувач, як і ви, і він просто може бути не в курсі того, що комусь погано від його дій.

Якщо дискусія ні до чого не привела, то переходьте до наступного кроку – опит користувачів вики про дії адміністратора. Ви можете зробити це на форумі або за допомогою блогу (але не за допомогою стандартного голосування). Переконайтеся, що ваше повідомлення для користувачів витримано в коректній і ввічливій формі, щоб не спровокувати конфлікт; покличте користувачів, крім «згоден/не згоден», пояснити свою відповідь. Цей крок все ще має на меті вирішити проблему без зняття з користувача прав адміністратора. Можливо, опитування змусить його задуматися і змінити свою поведінку.

Однак навіть конструктивне і всебічне обговорення може не вирішити проблему. Тільки після цього настає момент для зняття з користувача статусу адміністратора. Якщо мова йде про простого адміністратора, то вам необхідно звернутися до бюрократа вікі. Дайте йому посилання на обговорення дій адміністратора або влаштуйте нове голосування («за/проти»), якщо в дискусії було дуже багато міркувань. У свою чергу бюрократ прийме остаточне рішення і зніме з користувача статус адміністратора. Якщо на вікі немає бюрократа або він не активний, ви можете звернутися до співробітників або помічників Фандому. Якщо проблемний адміністратор сам має статус бюрократа, також зв'яжіться зі співробітниками або помічниками Фандому, щоб вони прийняли рішення і зняли з користувача статуси бюрократа і адміністратора.

Якщо ж чиновник відмовляється знімати з користувача статус адміністратора, то, можливо, ваше опитування не досягло мети. Наприклад, голосів «за зняття» було всього на 1-2 більше, ніж «проти». У такому важливому питанні не можна покладатися на мінімальну перевагу в свою користь, так як це може привести до затяжного конфлікту між групами користувачів. В цьому випадку вам необхідно або почекати деякий час, щоб зібрати більше фактів про дії адміністратора, або повернутися до попереднього кроку і сформулювати свою позицію по-іншому.

Крайній випадок — це, коли бюрократ відмовляється знімати з користувача статус адміністратора при явному переважанні голосів проти нього. Ще гірше, коли бюрократ і адміністратори видаляють сторінки, де проходить обговорення. У такій ситуації ваш єдиний вихід звернутися до співробітників або помічників Фандому. Вони можуть запропонувати нейтральне поле для обговорення або ініціювати голосування за зняття з користувача статусу бюрократа і передачі цих прав іншому користувачу. Співробітники та помічники Фандому намагаються не втручатися у внутрішню політику вікіпроектів, але в ситуації, описаної вище, без їхнього втручання вам не обійтися. У цьому випадку головне не соромитися і не замикатися всередині своєї вікі, яка через дії одного користувача, стала раптом не улюбленим місцем, а в коректній формі, з посиланнями на дії адміністратора попросити допомогти вам.

Чи є у вас приклади того, як поганий адміністратор змінив своє ставлення до користувачів і вики після дискусії з вами? Або може бути поради про те, як краще організувати обговорення дій адміністраторів? Поділіться ними в коментарях нижче.